Klachtenregeling
In de WKKGZ (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg ) is geregeld dat je als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk je klacht moet kunnen delen. Deze wet geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.
Het doel van de wet is dat je als cliënt feedback kunt geven over de zorg die je ontvangen hebt, zodat de zorgverlener deze kan meenemen en ook kan leren van je bevindingen en eventueel verder kan verbeteren.
Heb je een klacht, dan zijn er in de wet voor jou de stappen opgenomen die je bewandelt om een klacht kenbaar te maken. Deze stappenzijn overzichtelijk in een stroomschema weergegeven, klik hier om het stroomschema te bekijken.
Ik ben lid van de beroepsvereniging VIV Nederland en voldoe aan de klachtenregeling die geldt voor de leden van deze beroepsvereniging.
Contactgegevens VIV Nederland:
Email: info@vivnederland.nl
Tel.: 035- 69 54 105
Over de procedure en verdere informatie geschillencommissie: www.camcoop.nl/geschillencommissie
Heb je nog vragen over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben, neem gerust contact met mij op.